Nieco informacji o witaminie B5

Witamina B5 jest też znana jako kwas pantotenowy. Witamina B5 jest najbardziej płodną ze wszystkich witamin i znajduje się w wszelkim rodzaju żywności. W rzeczywistości niemożliwe jest, by osoba spożywała mniej witaminy B5, niż potrzebuje. Oznacza to, iż istnieje duże prawdopodobieństwo, iż dana osoba może mieć niedobór witaminy B5. Z tego względu w rzeczywistości nie ma zalecanej dziennej ilości, jaką mogliby podać pracownicy służby zdrowia, ponieważ każdy otrzymuje więcej niż wystarczającą ilość z normalnego spożycia żywności. Wszelako nawet gdyby nie ma potrzeby obliczania zalecanej dziennej dawki, nie oznacza to, iż witamina B5 nie jest wskazana dla zdrowego ciała a umysłu. W rzeczywistości witamina B5 jest niezbędna między innymi do przekształcania żywności w energię. Witamina B5 jest dostępna za pobieranie tłuszczów oraz węglowodanów w energię.

Niektóre witaminy B5 można znaleźć w niemal każdym pożywieniu, lub to zwierzęcym, lub roślinnym. Oczywiście istnieją źródła witaminy B5, które są lepsze od innych, ale zbilansowana dieta zapewni jej wysoce niż wystarczającą. Żywność o najwyższej zawartości witaminy B5 to podroby, łosoś, jajka, fasola, mleko oraz produkty pełnoziarniste. Warto zauważyć, że witamina B5 jest tracona, jak ziarna są mielone na mąkę i zwykle nie są ponownie wrzucane. Dlatego przetworzone produkty zbożowe, takie jak chleb, makaron, ryż, płatki śniadaniowe i wypieki, nie są dobrym źródłem witaminy B5. witamina.

Witamina B5 jest najskuteczniejsza w zestawieniu z innymi witaminami z grupy B, zwłaszcza tiaminą lub B1, ryboflawiną lub B2, niacyną lub B3, pirydoksyną lub B6 i biotyną. Wraz z innymi witaminami z grupy B witamina B5 jest nieodłączną częścią wielu procesów. Najważniejszym z nich jest wytwarzanie energii ze spożywanej żywności i jest toż znane jako cykl Krebsa. Witamina B5 jest także niezbędna do uwalniania energii z tłuszczów.


https://nadmiernapotliwosc.warszawa.pl/leczenie-nadpotliwosci-dloni-warszawa/


Co ciekawe, witamina B5 jest też uważana za pomocną w zmniejszaniu stresu. Wynika to głównie z faktu, że w czasach stresu organizm wytwarza więcej niektórych hormonów, takich jak adrenalina, a te wymagają witaminy B5. Istnieje multum teorii na temat korzyści wynikających z witaminy B5, ale większość ludzi nie musi aktywnie poszukiwać pokarmów bogatych w witaminę B5, albowiem prawdopodobnie spożywają znacznie dużo niż jest to potrzebne. Spożywanie zbyt wielkiej liczby witaminy B5 nie ma żadnych negatywnych skutków.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *