Nieco informacji o witaminie B5

Witamina B5 jest też znana jako kwas pantotenowy. Witamina B5 jest najbardziej płodną ze wszystkich witamin i znajduje się w wszelkim rodzaju żywności. W rzeczywistości niemożliwe jest, by osoba spożywała mniej witaminy B5, niż potrzebuje. Oznacza to, iż istnieje duże prawdopodobieństwo, iż dana osoba może mieć niedobór witaminy B5. Z tego względu w rzeczywistości nie ma zalecanej dziennej ilości, jaką mogliby podać pracownicy służby zdrowia, ponieważ każdy otrzymuje więcej niż wystarczającą ilość z normalnego spożycia żywności. Wszelako nawet gdyby nie ma potrzeby obliczania zalecanej dziennej dawki, nie oznacza to, iż witamina B5 nie jest wskazana dla zdrowego ciała a umysłu. W rzeczywistości witamina B5 jest niezbędna między innymi do przekształcania żywności w energię. Witamina B5 jest dostępna za pobieranie tłuszczów oraz węglowodanów w energię.

Niektóre witaminy B5 można znaleźć w niemal każdym pożywieniu, lub to zwierzęcym, lub roślinnym. Oczywiście istnieją źródła witaminy B5, które są lepsze od innych, ale zbilansowana dieta zapewni jej wysoce niż wystarczającą. Żywność o najwyższej zawartości witaminy B5 to podroby, łosoś, jajka, fasola, mleko oraz produkty pełnoziarniste. Warto zauważyć, że witamina B5 jest tracona, jak ziarna są mielone na mąkę i zwykle nie są ponownie wrzucane. Dlatego przetworzone produkty zbożowe, takie jak chleb, makaron, ryż, płatki śniadaniowe i wypieki, nie są dobrym źródłem witaminy B5. witamina.

Witamina B5 jest najskuteczniejsza w zestawieniu z innymi witaminami z grupy B, zwłaszcza tiaminą lub B1, ryboflawiną lub B2, niacyną lub B3, pirydoksyną lub B6 i biotyną. Wraz z innymi witaminami z grupy B witamina B5 jest nieodłączną częścią wielu procesów. Najważniejszym z nich jest wytwarzanie energii ze spożywanej żywności i jest toż znane jako cykl Krebsa. Witamina B5 jest także niezbędna do uwalniania energii z tłuszczów.


https://nadmiernapotliwosc.warszawa.pl/leczenie-nadpotliwosci-dloni-warszawa/


Co ciekawe, witamina B5 jest też uważana za pomocną w zmniejszaniu stresu. Wynika to głównie z faktu, że w czasach stresu organizm wytwarza więcej niektórych hormonów, takich jak adrenalina, a te wymagają witaminy B5. Istnieje multum teorii na temat korzyści wynikających z witaminy B5, ale większość ludzi nie musi aktywnie poszukiwać pokarmów bogatych w witaminę B5, albowiem prawdopodobnie spożywają znacznie dużo niż jest to potrzebne. Spożywanie zbyt wielkiej liczby witaminy B5 nie ma żadnych negatywnych skutków.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *