Przewodnik po witaminie C

Witamina c jest aktualnie najbardziej znaną witaminą. Nie istnieje to zaskakujące, bowiem organizm potrzebuje witaminy c do ponad 300 funkcji. W rzeczywistości udowodniono, iż witamina c pomaga chronić przed chorobami serca, rakiem oraz innymi poważnymi chorobami. Bez witaminy c organizm też nie byłby w stanie wyleczyć się. Dzieje się tak, ponieważ witamina C jest potrzebna do robienia kolagenu. Ilekroć dana osoba ma skaleczenie bądź uraz, to kolagen pomaga naprawić uszkodzenie, a bez wystarczającej ilości witaminy c byłoby to prawie niemożliwe. Kolagen pełni dużo prac w organizmie, w tym utrzymuje narządy w miejscu, a nie byłby w bycie tego uczynić bez odpowiedniej ilości witaminy C.

Witamina c jest także przeciwutleniaczem dla organizmu oraz pomaga lepiej wchłaniać inne witaminy oraz minerały. Na przykład kwas foliowy i żelazo potrzebują witaminy c, aby zmaksymalizować swoją użyteczność. Im dużo witaminy c ma organizm, tymże doskonalsza jest jego ochrona przed przeziębieniami i innymi powszechnymi dolegliwościami, a witamina c może nie zapobiec zarażeniu się wirusem, ale pomaga przyspieszyć proces zdrowienia.

Prawie wszystkie owoce i warzywa zawierają witaminę c, ale niektóre mają znacznie wyższą zawartość witaminy c niż inne. Żurawina i melony mają wysoką zawartość witaminy c. W rzeczywistości owoce tropikalne mają najwięcej witaminy c ze wszystkich owoców. Ostra papryka jest pewnym z najróżniejszych źródeł witaminy c, jeśli chodzi o warzywa. Im ostrzejsza papryka, tym wyższa jest zawartość witaminy c. Niestety, witamina c jest rozpuszczalna w wodzie, zatem mnóstwo warzyw traci swoją skuteczność jako dostawcy witaminy c, jeżeli są gotowane przez długi czas. Gotowanie na parze bądź szybkie smażenie warzyw zapewnia zachowanie większej ilości witaminy c. Zalecaną dzienną ilość witaminy c można łatwo uzyskać, jedząc pięć porcji owoców oraz warzyw dziennie, jeśli są one spożywane na surowo bądź szybko gotowane.

Suplementy witaminy C są niezwykle przydatne, aby zapewnić ludziom wystarczającą ilość witaminy C. Natomiast przy zbilansowanej diecie ilość witaminy c, którą otrzymuje organizm, może być wystarczająca. Jeżeli jednak dana osoba zaczyna czuć się zmęczona lub ospała, suplementacja witaminy C pomoże to przezwyciężyć. Nie jest niebezpieczeństwa zbyt wielkiej ilości witaminy c, bowiem organizm po prostu wydala jej nadmiar.

https://podolog-warszawa.pro/

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *