Dowiedz się w jaki sposób zadbać o siebie

Wim Hof

Oddech

Funkcjonuje mnóstwo sposobów odprężenia, wyciszenia, skupienia, odcięcia od natrętnych myśli. Jedną z nich jest mindfulness, czyli po prostu, mówiąc w naszym języku, uważność. Osadź się w teraźniejszości i skup się na swoim oddechu.

Często nasze myśli uciekają. Zazwyczaj w dwa znajome nam znakomicie kierunki. Bądź rozważamy przeszłość i przeważnie w sposób negatywny, wyrzucając sobie wiele rzeczy, decyzji. Drugi kierunek, to oczywiście przyszłość. Zastanawiamy się, co będzie dalejdalej z naszym życiem. Rozmyślamy o planach, może zmianie, pieniądzach. Kiedy ogarniają Cię natarczywe myśli, usiądź wygodnie. Skup się na oddychaniu.

Skup się na tym co tu i teraz, a wszystkie myśli, które przejdą przez twój umysł w tym procesie, będą znacznie bardziej zracjonalizowane. Może ich pojawić się niemało. Nie rozmyślaj o innych ludziach, o opiniach, o cudzych powodzeniach. Ty też możesz niemało osiągnąć. Dopóki wszelako nie skoncentrujesz się na sobie, nic z tego nie wyjdzie.

Proces uważności, czy jeżeli wolisz, mindfulness, nie anuluje wszystkich twoich problemów. Jednak codzienne, kilkuminutowe świadome oddychanie może dać naprawdę długofalowo fenomenalne rezultaty dla twojej psychiki i nastawienia do życia. Sprawdź. Nic nie tracisz, możesz tylko zyskać. Zwłaszcza w tym zagonionym świecie taka praktyka jest na wagę złota.

Aktywność fizyczna

Wielce istotna dla utrzymania zdrowia i dobrej formy jest aktywność fizyczna.
Ćwiczenia fizyczne takie jak pompki czy też brzuszki, robić można choćby w mieszkaniu.
Nader ważne dla krążenia są tak zwane ćwiczenia aerobowe. Polegają one na dużej ilości wznowień przy małym lub zerowym obciążeniu. Dzięki tym ćwiczeniom organizm jest odpowiednio dotleniony.

Medytacja
Medytacja pojmowana jako skupienie uwagi na Bogu, skupienie się na modlitwie, jest cudowną łaską daną przez Stwórcę ludziom nawróconym. Medytacja pojmowana jako wyciszenie się, uciszenie myśli, może to być przykładowo kontemplacja piękna natury, jest czymś, co może pomóc w odprężeniu psychiki, nabraniu sił intelektualnych, nabraniu dystansu do spraw codziennych. Natomiast medytacja w rozumieniu religii wschodnich jest rzeczą złą, dlatego że w  przypadku osób wierzących w miejsce zaufaniu Bogu jako źródłu życia i miłości stawiają jakąś nieokreśloną samoświadomość i inne rzeczy niezgodne z wiarą chrześcijańską a w przypadku osób niewierzących mogą blokować poznanie Stwórcy.

Hartowanie organizmu
Na czym polega hartowanie? Oczywiście istnieje kilka czy nawet kilkanaście technik hartowania organizmu, jednakże – jeżeli nigdy wcześniej nie miałeś z nimi do czynienia – warto rozpocząć swoją przygodę z hartowaniem od czegoś prostego i nie aż tak bardzo nieprzyjemnego. Nie dla każdego dobre będzie morsowanie. Przeciętny człowiek może mieć bowiem kolosalne trudności z zanurzeniem chociażby jednej nogi w zimnej wodzie. Nie warto więc zrazu rzucać się na głęboką wodę. Skuteczne hartowanie organizmu równie dobrze można też przeprowadzić w domowych warunkach. Jakże więc to zrobić?

Tak naprawdę potrzebna jest do tego jedynie łazienka. A odpowiednio wykonane hartowanie poskutkuje nawet lepiej niż suplementy na wzmocnienie organizmu, więc warto stosować je codziennie. A jak to robić? Domowe hartowanie polega po prostu na naprzemiennym polewaniu ciała ciepłą i zimną wodą. Wystarczy to czynić podczas wieczornego lub porannego prysznica, by nie tracić na to dodatkowego czasu. Przynajmniej trzy czy cztery razy należy zmienić temperaturę wody, aby zabieg przyniósł właściwe rezultaty. Takie hartowanie spokojnie można robić codziennie. Wspaniale zadba ono o układ immunologiczny. Hartowanie powinno odbywać się w obecności kogoś.
Hartowanie organizmu jest bezcennym środkiem na zapewnienie sobie mocniejszej odporności. A co jeszcze fajniejsze – jest to zabieg prosty i do tego zupełnie darmowy. Gdy za suplementy na odporność trzeba wydawać niemałe kwoty, tak hartowanie organizmu nic nikogo nie kosztuje. Problemem jest jedynie to, że trzeba przeznaczyć na nie trochę czasu. Jest to jednak mały kłopot. Wystarczy bowiem każdego dnia poświęcić te dziesięć albo piętnaście minut na zastosowanie wybranej metody hartowania.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.